tirsdag 17. april 2012

Spisestuen i ny drakt



Vintergardinene har blitt byttet ut, 
til fordel for sommergardinene.
Herlig!

  
Første gang jeg har oransje tulipaner.
Uvant farge, men fine læll :)


I tilegg har jeg endelig tatt steget ut og kjøpt nye trekk til spisestuestolene!
Tar nok en stund før de gamle grønnblå trekkene (bilde HER) kommer på igjen ja.
  

Og det beste av alt,
spisebordet (kjøkkenbenken også forsåvidt),
som har gulnet veldig,
ble ikke så fremtredende.
Dermed kan vi fundere litt til,
på hva vi skal gjøre med "problemet" :)

* * *

Har ikke skrevet så mye om det fatale som skjedde i fjor sommer,
og har heller ikke tenkt å starte med det.
Men vil gjerne linke til noen som har gjort det:
Øyvind Holte for Fædrelandsvennen.
Fantastisk skrevet!!
Teksten finner du HER.

8 kommentarer:

Spirea sa...

Hei :) Likte så godt en kommentar du ga inne hos Dagdrømmeren, så jeg måtte inn og sjekke bloggen din ;) sånn er det jo av og til, man finner andre blogger via kommentarer og nå fant jeg din. Nydelig blogg - nydelig stue og herlig med florlette, lyse gardiner. Takk også for link til ord om 22/7...Jeg gjør som Dagdrømmeren, og tar noen pauser fra det - men følger likevel med. Det kan bli så massivt, tungt og vanskelig og jeg orker bare ikke ta det innover meg hele tiden, som enkelte velger å gjøre..Jeg bare gråter for alle pårørende...ops, der skrev jeg som vanlig i overkant mye - men jeg ønsker deg en nydelig dag og takk for titten her inne. Kommer gjerne igjen på denne fine siden din. Klem :)

RoseSommer sa...

Jeg liker stolene dine hvite! Du merker nok stor forskjell med lysere farger. Koselig ble det, iallefall.

Og takk for linken til avisen. Tusen, tusen takk. Den artikkelen var varm i det vonde.

Britt sa...

Koselig spisestue, fint å kunne fornye litt med nye trekk på stolene! Og jeg likte godt de oransje tulipanene :)

Jeg fikk telysestakene i posten i dag, tusen takk, de var kjempesøte! Jeg skal lage et innlegg om det en av de nærmeste dagene.

Klem fra Britt

dagdrømmeren sa...

Hei

Tusen takk for kommentaren hos meg og linken du gav.

Så fint du har det! Deilig å kle stua i sommerdrakten. Hvite gardiner er så nydelig!

Ønsker deg en fin tirsdagskveld
Klem Tonje

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Så fin stua var i sommerdrakten.

Tror ikke det vil bli en god løsning å ha soverom på loftstua, da det er der vi kommer opp trappa og det er der vi går for å komme inn på ode andre rommene oppe. Men takk for tips og synspunkter :)

Siljes Hobbyrom sa...

Så flott det var med hvite trekk!! Måtte selvsagt sjekke ut hvordan de var tidligere..:)

Vakkert pyntet var det også med vårlige tulipaner!

Mange gode poeng du hadde inne hos meg. Min far har sagt akkurat det samme når det gjelder et ekstra skap på utsiden av kjøleskapet. Må kanskje vurdere det enda en gang :) Å mulig jeg skulle få 40 % på døren, men den vil likevel komme opp i langt over budsjett.. Men av og til så må man bare :D

Ønsker deg en strålende helg!
KLEM

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Det ble kjempefint :)
Og de oransje tulipanene passet fint inn... Fint med litt farge :)

Ha en fin søndag kveld :)

Klem Anette

Camilla sa...

Hei.

Du har vunnet Holmegaardvase inne på Villa Greve.
Fint om du sender meg navn og adresse så raskt som mulig, helst innen mandag formiddag :)

Hilsen Camilla.
camilla@villagreve.com