fredag 10. februar 2012

Kjøkkenet vårt (Bilderas)

Først og fremst må jeg få si:
Tusen Takk!
for kommentarene på forrige innlegg!
Jeg er litt overrasket sjøl,
over hvor mye en liten rose kan gjøre for vårfølelsen:)
Jeg har ingen ambisjoner om å vinne,
men det er artig og delta,
og se hvordan andre deltakere løser oppgaven vårlig vegg.
Bidragene kan du se HER.
***
Over til kjøkkenet vårt. 
Det er i overkant lenge siden forrige kjøkkeninnlegg.
Og det forklares enkelt ved at alle detaljene ikke er på plass enda.
Men det er funksjonelt og praktisk, 
og jeg tror ikke du ser hva som mangler,
om ikke jeg sier det da;)
Så her kommer et realt bilderas!









Kjøkkenet er fra IKEA og heter Ädel, hvit.
Vi reiste til varehuset i Trondheim.
(Jeg liker og snakke face-to-face med en fagperson.)
Klok av skade,
(gamlehuset vårt kan du se HER),
bestilte vi denne gangen kjøkkenet levert på døren,
og båret inn!
Det gikk helt fint å montere kjøkkenet på egenhånd,
selv med voksende mage:)
Mannemannen tok seg av de (få) tunge løftene altså♥



Vi har laaaang benkeplate, over 3 meter!
Anbefales♥
Selve benkeplaten fikk vi tak i hos en lokal byggeforretning,
oljet med klar lakk fra Liberon (supert produkt).
IKEA har gode benkeplater,
men ikke lange nok for vårt kjøkken:/


Kjøkkenet var opprinnelig innredet anerledes,
førbilder HER.

Vi har:
Åpnet opp mellom stue og kjøkken.
Tettet igjen døren mellom gang og kjøkken.
Valgt bort kjøkkenbord.
Byttet ut et stort vindu, med 2 små.
Flyttet koketopp.
Flyttet vask.
Satt inn oppvaskmaskin.
Ny ventil til ventilator.
Nytt elektrisk anlegg,
og rørarbeid til vasken.

Og med vi, mener jeg mannemannen;)



Krydderhyllen har mannemannen fredet.
Så den skal få stå i fred og ro,
fra all slags malepåfunn:)


Litt nips og naps har vi på kjøkkenet i hverdagen. 
Men akkurat på kjøkkenbenken foretrekker jeg og ha minst mulig stående fremme.
Kun det mest nødvendigste,
og det vil til vanlig ikke si en bukett med roser;)

4 kommentarer:

RoseSommer sa...

Så fint! Og praktisk. For en fantastisk lang og deilig benk.
Og har sett på før-bildene også, så denne løsningen var jo veldig bra i forhold til den gamle.
God helg til deg på det lyse, deilige kjøkkenet!

Britt sa...

Stilig kjøkken, likte flisene spesielt godt! Ønsker meg større kjøkken selv.
God helg!

Anonym sa...

Hei! Fant en link til bloggen din i dag, og ville ta en titt.:)
Jeg reagerte på at du kalte mannen din for mannemann, og tenkte jeg ville fortelle deg at her jeg bor betyr mannemann homo..;) Bare så du vet det, så får du selvfølgelig kalle ham det du vil :)

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Hei! Her blir det jammen god plass til ny kaffemaskin ;) Som du vant hos meg!

Jeg har sendt deg mail!

Klemklem