tirsdag 10. januar 2012

Fruestrikk:lue - Oppskrift

*Planlagt innlegg*

Mens jeg har tatt meg en tur ned i kjelleren (bilder kommer),
skal dere få se hva jeg har bedrevet de siste ukene med.

Fruestrikk:lue!

Det har blitt intet mindre enn 4 stk av disse.
Oppskriften fant jeg først hos Dronning Maud HER, og siden hos SandnesGarn HER.


Litt modifisering blei det allikevel,
så her er min oppskrift:

Legg om 64 masker på pinne nr. 8.
(Jeg har brukt 2 nøster Iglo fra Trysil Garn).
Strikk 2 rett og 2 vrang i 10cm.

Deretter forskyver du maskene 1 hakk på hver rad,

slik at du får 1 vrang, 2 rette og 1 vrang

over de 4 første maskene.

Fortsett slik til luen måler 20 cm, eller så lang du vil ha den.

Fell slik:

1. rad: 2 rett sammen, 1 rett

2. rad: alle rett

3. rad: 2 rett sammen 1 rett

4. rad: 2 rett sammen.

Snurp i sammen og fest løse tråder.


Voila!
Din egen Fruestrikk:lue :)

Ingen kommentarer: