fredag 13. januar 2012

Fruestrikk: årskavalkade

Først ut er en Monsterbukse, laget av restegarn.
(Beklager skikkelig gult bilde)


Enda for stor til lillefrøken, så for tiden lånt bort.

Oppvaskkluter ble det også.
Oppskriften finner du HER.


Til 17. mai ble denne kjolen strikket:
Det blir strikket plagg i år også,
men kommer tilbake til det.


På sensommeren prøver jeg meg på en ny teknikk: Flettestrikk.


Resultatet ser du HER.

Monsterbuksen under ble strengt tatt strikket tidlig i 2010,
men det er først nå den passer.


I høst var det en brukket fot i Oslo som trang litt ekstra oppmerksomhet.
Blomsten er festet med trykknapp!


Etter å ha strikket et prøvepar selbuvotter (HER),
var det på tide med et ordentlig forsøk:


Mønsteret har jeg fått av mamma.


På pinnene har jeg et nytt par. Stay tuned..

Til jul fikk prinsessa rødnisselue.
Oppskrift har jeg lagt ut HER.


Og til slutt fikk sofaen nytt selskap av 2 puter.
En flettestrikket, og en rund.


Oppskrift på rund pute har jeg lagt ut HER.

Det er en ting som enda ikke har blitt visst frem.
Prinsessa si fanakofte i ferdig utførelse.
Den er nemlig i bruk hver dag.
Men til helga kanskje?!?

God helg!!

2 kommentarer:

Villa Minde sa...

WOW!! Så mye lekkert <3 Får skikkelig lyst til å strikke igjen når jeg ser alt dette fiine!! Ønsker deg og dine en flott helg! Klem fra meg

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så mye lekkert du har strikket! :D

Hedda hadde monterbukse, og vi ønsker oss ny. Har sendt ønsket til svigermor. ;)