søndag 18. desember 2011

Fruestrikk:Rundpute - OPPSKRIFT

Den hvite puten har jeg vist frem ved flere anledninger, men ikke nærbildet.


Garnet har allerede begynt å nuppe,
strek i regninga..

Siste ut er en rund pute.
Strikket på langpinner frem og tilbake,
fra midt fremme til midt bak.


Oppskift Rundpute
Du trenger:
8 garnnøster (feks. Iglo fra Trysilgarn)
pinne nr 7

Slik gjør du:
Legg opp 60 masker.
(Strikkes rette masker hele tiden)
1 rapport:
Strikk til det gjenstår 5 masker på pinnen, snu
Strikk til det gjenstår 5 masker på pinnen, snu
Strikk til det gjenstår 5 + 6 masker på pinnen, snu
Strikk til det gjenstår 5 + 6 masker på pinnen, snu
Strikk til det gjenstår 5 + 6 + 7 masker på pinnen, snu
Strikk til det gjenstår 5 + 6 + 7 masker på pinnen, snu
Strikk alle maskene, snu
Strikk alle maskene, snu

Strikk så mange rapporter at du får langsidene (oppleggskant, og maskene på pinnene) til å møtes.

Fell av.
Sy sammen langsidene, men når du er halvveis, fyller du den.
Jeg har brukt innmaten til en pute,
men kommer til å sprette opp og legge i en til.

Oppskriften er egenkomponert, inspirert av andre lignende puter.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hei og til lykke med jula.
Kjempefine puter du har strikket, skal jammen meg prøve meg på den runde grå:)
Takk for at du deler oppskriften.

Ha en fortsatt fin jul:)

Eva

Elisabeth sa...

Først og fremst må jeg få si at bloggen din virkelig inspirerer :-) Og så må jeg virkelig si at jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge ut oppskrifter på strikk. Jeg har lenge tenkt på å strikke egne puter, men siden jeg verken er helt stø på å strikke og ikke vet hva teknikkene heter har det aldri blitt til at jeg har begynt. Men nå har jeg endelig noe å jobbe etter :-) Tusen takk!