onsdag 7. desember 2011

DIY Dørkrans av Granbarn

Etter en fotoseanse i helgen,
hvor vi forøvrig holdt på å blåse bort,
hadde jeg masse granbar igjen.
Syns det var for gæli og bare kaste alt sammen,
så har fått brukt litt av det til å lage en dørkrans.



Det er veldig enkelt og kjapt og lage en dørkrans.
Jeg rakk å bli ferdig, og rydde opp,
mens lillemor tok seg en formiddagsblund (45 minutter).

Du trenger:
En krans, om du har slikt liggende, eller
Ståltråd
Aluminiumsfolie (1 pk)
Granbar



Lag en ring med ståltråden, rundt en springform feks.
Surr aluminiumsfolie rundt ståltrådringen.
Ta 2-3 granbarkvister på ca 15 cm, legg inntil alu'ringen,
og fester med ståltråd.
Fortsetter med 2-3 granbarnkvister til, og fest med ståltråden til du har kommet rundt. 
Til slutt lager du en liten løkke med ståltråden, slik at du får hengt den opp.


Den ble ikke helt jevn, men til å være første gang,
så er jeg fornøyd!


Dekortips:
Lysslynge
Pyntebånd
Kongler, sopp og dompap
plastikk utgaven er muligens lettest og hanskes med;)
Små tøyhjerter
osv..

Voila!
Din egen julekrans av granbar
Min henger helt enkel uten pynt på inngangsdøra.
(Neste år skal døra males, kan nesten ikke vente. Teak er ikke min favoritt.)

Siden jeg er i riktig så godt bloggehumør for tiden, slår jeg til med en ny strikkeoppskrift.
Denne gangen på Rød-/blånisselue, str 1-2 år.
Nisselue str 5 år, har jeg strikket tidligere, oppskriften finner du HER.

1 kommentar:

Bekka sa...

Så fin den var, takk for tipset!
Har innmari lyst til å prøve å lage min egen dørkrans, har aldri gjort det før, men ser jo så mange fine der ute i blogglandia :)
Ha en fin onsdag! Klem