fredag 25. november 2011

Selbuvotter # 1

Jeg har lenge lyst å prøvd meg på selbuvotter, tross sokke- og vottefobi. 
Jeg liker ikke å strikke 2 av samme slaget, ei heller den laaaange leggen og foten på sokkene. Hælen syns jeg heller ikke jeg får noe spesielt godt til, så ære være sokke- og vottestrikkerne der ute!

Men jeg har altså prøvd meg. Og et par bruksvotter til mannemannen er jo greit å begynne med. Her har veien blitt til mens mann gikk, så jeg er i grunn ganske så fornøyd. Mønsteret fremme er et usnitt av settesdalsgenseren;)
 Baksiden er enkelt strikket med annenhver hvit og svart. Tommelhullet kunne gjerne vært litt større, og noe strammere rundt håndleddet. 
Vottene er godt tatt i bruk, som du kanskje ser ;)

Jeg jobber i herdig med å krympe garnlageret, så her har jeg brukt Cortina fra Gjesdal Spinneri.
Har mer garn igjen, så får vi se hva det blir brukt på..

Jeg har laget et par til, som kommer i eget innlegg. 
De er fine i forhold til disse;)

1 kommentar:

Britt sa...

Jeg skulle gjerne kunnet strikke, alle dere som mestrer den kunsten er superflinke!

God helg!