onsdag 20. juli 2011

Noen tanker på en onsdag...

I en god stund nå har jeg tenkt en del på blogging og hvorfor jeg blogger..
Det startet for snart 3 år siden, flyttingen nordover var et faktum.
Det var ment som en arena hvor jeg kunne skrive av meg litt tanker om vær og vind, og la familie og venner ta del i vårt liv nordpå..
Etterhvert som tiden gikk ble fokuset mer på interiør og håndarbeid ved siden av vær og vind..

Nå har det seg slik at jeg den siste tiden har følt veldig på det overfladiske som interiør fører med seg; tenk å ta bilde av en blomst i vase med tilhørende telysholdere, hvor det meste er tenkt over: kameravinkel og lys (her har jeg et langt stykke og gå altså), bakgrunn, duk, selve vasen osv osv.. Det er hva jeg kaller en sær hobby!

Er det dette som er den berømte bloggsperra? Man finner ingen grunn til å ta bilder av vaffelkos, dekket bord, herlig skåler og annet sukkertøy for øyet - for siden å blogge det..

Om dette er en avskjed? Langt i fra! Oftest når jeg har tenkt på dette med blogging, har jeg kommet frem til at det ikke er feil for meg. Jeg har vel alltid hatt behov for å eksponere meg litt. Blogging av fine blomster og ting er jo en ganske fin måte å gjøre det på:) Hihi..

Også kommentarene. De herlige, søte, fine kommentarene.. Akkurat i det du skal til å legge bloggen på hylla for en stund, dukker det opp en koselig kommentar om noen som liker forrige innlegget og gleder seg til neste! Det er jammen koselig her ute i blogglandia:) Skulle ønske jeg var mye flinkere til å kommentere hos andre..

Så klart det kommer flere innlegg fra Fruen i nord om dagens fangst på handletur, hagens gleder, mannemannens bidrag, glimt fra lillepias verden (som kan både vinke, si hadet og reise seg opp på 2 småsjelvene føtter, og ho er bare 9 mnd den fine skatten vår!!), og mine små og store sprell!
Men peonene som allerede har sprunget ut skal få stå i fred for blitzregnet i år, de er jo veldig like fjorårets da;) Hehe..

Bloggen er egentlig under opprydding, som går kjeeempe sakte, så ha litt tålmodighet med meg:)

Noen tanker fra meg ikveld om blogging. Litt usammenhengende, men slik er jo tankestrømmen. 
Godt å få ut litt tanker om denne litt sære hobbyen man innehar. Til vanlig velger jeg ofte en noe upersonlig fremtoning..

Men idag; rett fra hjerterota - helt ribbet for bilder!

Fruen i nord!

3 kommentarer:

RoseSommer sa...

Fint du vil fortsette "som før" eller noe deromkring!
Blogging er artig på mange måter; en lærer noe når folk skriver om ting en ikke kjenner til, en får en slags kontakt med andre steder av dette lange landet vårt. Og noen ganger andre steder i verden også. Noe er moro, noe er trist, mye er pent. Ja, artig er det med blogging :-)

Monica sa...

Tror nok de aller fleste av oss har disse tankene om bloggingen en gang i blandt, noe annet hadde vel vært rart... For meg hjelper det å huske på at jeg jo ikke må blogge hver dag om jeg ikke har lyst, og at jeg kan ta en pause når jeg vil... Men når det kommer til stykke synes jeg det er herlig med denne "verdenen" som er 99,9999 % positiv! :) Klemklem

Lady E sa...

Ahhh nå ble jeg nesten litt "redd" da jeg starta og lese innlegget. Trodde du skulle skrive at du avslutter. Men heldigvis ikke, må ikke skremme slik :P Jeg er jo en litt ny leser av din blogg og kan jo ikke ha noe av at den legges ned.
At det er noe sært ja.. Det er det nok, men det fine er jo at vi er ganske mange, så kjempe sært kan det ikke være =)

Ha en kjempe fin ukeslutt.