fredag 29. juli 2011

Flagget vårt på halv stang

For de døde, skadede, savnede og de pårørende:
Vårt NORGEsflagg på halv stang!

Det kjennes feil ut å flagge på halv stang, men samtidig er det så riktig i denne sammenhengen.
Ingen av oss har brukt flagget før i forbindelsen med hendelsen, ei heller slik, men på halv stang idag, ifbm Olsok, føltes det riktig ut. (Vet det er forskjellige oppfatninger av dette, og det er jo lov. Vi sørger alle forskjellig.)

Av alle sitat man kunne brukt i forbindelse med forrige fredags hendelser, velger jeg det Prins Daniel sa til Sveriges kommende Dronning under vielsen forrige juni. Det er enkelt, men dog så innholdsrikt:

Størst av alt er kjærligheten!

Fruen i nord, Mannemannen & Lillepia

2 kommentarer:

Britt sa...

Jeg synes det er riktig å flagge på halv stang, når det er avgjort at alle offisielle bygg i Norge skal gjøre det, hvorfor ikke de private og?
Takk for tipset om gangen, det største problemet er jo å finne plass til mannen min sitt turutstyr, boden er allerede overfylt...
Det går fint med magen min, vokser jevnt og trutt, og vi har sett turneren på ultralyd :)

Klem fra Britt

Monica sa...

Heisann :) Fint at dere benytter muligheten til å vise deres medfølelse når dere har flaggstang i hagen. Sikkert fint å få delta, dette blir jo noe annet enn type ett minutts stillhet på facebook i hytt og pine... (ikke for det at det ikke er bra med den type stillhet som får oss til å reflektere over hendelsen, men ett minutt på fb og twitter som det skal være i dag det vil ikke merkes tenker jeg...)... God helg :) Klemklem