mandag 13. juni 2011

Rosemala peisblåser fra Telemark

Sommerværet har reist, erstattet av vind, vind og atter vind! 
Så da passet det fint å vise frem peisblåseren vår,
sjøl om vedovnen heldigvis ikke er i bruk for tiden.
Mamma kjøpte den på Dyrsku'n i Seljord for mange år siden,
på bestilling.


Den har ramla mer enn en gang i bakken,
blitt lappet litt på flere ganger,
og er vel egentlig klar for utskiftning,
men den blir hengende år etter år.

Rosemalingen minner meg om Telemark igrunn!
Og nå som vi ikke lengre bor sørpå,
kan vi ihvertfall ikke bytte den ut.


 

 Så innimellom lysestaker, lamper og annet fjas er det godt med litt urnorsk rosemaling - fra Telemark!

1 kommentar:

Monica sa...

Den var kjempefin :) Koselig med litt urnorsk hjemmefra også :)
Gosh, ja trådfesting er ikke noe morsomt... Tenker jeg burde gjøre det underveis...men det er jo mye morsommere å bare hekle så jeg skyver det forran meg litt til :)Det var i den bloggen jeg fant oppskriften jeg bruker, men tror kanskje jeg ikke skal begi meg ut på den kanten...det kommer jo til å ta år og dag! :)
Kos deg i vinden! Urk...
Klemklem