fredag 3. juni 2011

Før, under & etter

Her i huset har vi kjørt på med en ny forkjølelse alle tre, så dette blir et ultra kjapt innlegg!

Før: 300 kr på Fretex i Skien. Plan: male i fargen Pilates.

Under: Pilates sto ute over vinteret, og ble ødelagt av kuldegrader (generaltabbe - jeg veit!), ny plan: males i eggehvit!






Etter uttalige lag med grunning og maling, måtte planen endres på nytt - i grevens tid: skjenken var nesten kasta på dør før denne tanken slo meg: Må alt være hvitt? Neida!!




Den nye kjøkkenhyllen skimtes i bakgrunnen.
Jeg var opptatt av at dette prosjektet, som har vært mest til irritasjon, ikke skulle koste ei krone meir; så i kjelleren fant jeg knotter og maling!
Konklusjon: om det er grunnet antallet timer med frustrasjon som gjør at den fullkomne lykken lar vente på seg, vites ikke, men jeg har mine tvil om at denne blir stående her for alltid! Men enn så lenge skal den få stå, og den skal også få seg en oppfriskning inni, og hvem veit - kanskje det blir noen nye knotter med tiden som faktisk blender inn:)

Ha en fin helg:)

12 kommentarer:

Monica sa...

For et FLOTT skap! Kjempefint :) Og ei kjempefin farge du endte opp med :) Enig, alt trenger ikke være hvitt, det er fint med litt kontraster også :)
God helg! Klemklem

Heidi-Kristin sa...

Flott skap med nydelige utskjæringer.
Vi har et gammelt skap fra min oldemors tid som mamma flere ganger har malt, en gang i sin ungdom svart og sist blå.
Dette skapet har i alle år stått der det alltid har stått, i oldemors hus, mange år både rått og kaldt i et ubebodd hus.
For noen år siden ble mamma lei av det og jeg ba fint om å berge det og det havnet i min stue.
Det synes det ikke noe om, et tørt og stabilt varmt hus har gjort at skapet krymper og det sprekker overalt.....

Håper du er mer heldig med ditt skap!

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Oiii, det ble knallfint!! Alt trenger virkelig ikke å være hvitt, selvom det er lett å havne på den hylla, hihi;)

Syns du skal la det stå jeg, lykken kommer nok;)

Takk for Ikea tips, sender inn bestilling i norgen! Dette var jeg virkelig ikke klar over! ;)

Koselig blogg du har! Kommer plutselig tilbake!
KLEM

Grønsdal Gård sa...

Skikkelig tøff! Helt unik, tror jeg faktisk! :) Greit når ikke alt er hvitt. God helg!

Solveig Marie sa...

Så flott den ble:) Du har virkelig vært flink. Jeg hadde nok gitt opp etter runde en.

Ha en fortsatt strålende helg:)

Fruen på Skogmo sa...

Skapet ble fiiiiiint, Lene! Og jammen kvikket det opp meg noe annet enn hvitthvitthvitt! Kjenner jeg blir inspirert, og sitter nå å funderer på hva jeg kan male... Hmmm...

Ha ei strålende helg!

Klemmelem

Christine sa...

Tenker det var mye frustrasjon på gang under malingsprosessen ja!

Pusset du det før du malte, eller holder det å grunne det? Har aldri malt møbler, men pusset en stol i påsken og det er noe av det kjedeligste jeg har gjort i hele mitt liv!! Maler heller 5 lag, enn å pusse:p

Grattis med "nytt" skap hvertfall=) Kan tenke meg det hadde blitt tøfft med noen sølvknotter etterhvert;)

God søndag!
Klem fra Christine

Kaoskontroll sa...

Alt må ikke være hvitt nei, og dette ble flott. Men aner at du kanskje bare er 99% fornøyd også. ;)

For ja, du har rett om stolene. Stirret nok litt skeptisk på kosten da jeg beiset dem. Hvor kom den fargen fra liksom? Hehe
Men de ble greie nok. Altså, jeg gidder ikke ta dem igjen på en stund. Og siden spisebord og stoler ute fikk bli en mørk kontrast (fornøyd der!), får jeg jo bare late som at alt gikk etter planen med stolene også. ;)

Håper du har hatt en flott helg og ønsker deg en herlig uke! Klem

Fhager sa...

Hihi! Ikke greit å pusse opp alltid! Men den ble jo veldig fin!:o)
Vi holder på å male huset nå og fargen det er antikkhvit! Litt brunt i den. God malelyst!:o)

♥ Netta ♥ sa...

Først - tusen takk for den kjempehyggelige kommentaren inne hos meg, så koselig at du liker bloggen min. Jeg er faktisk ikke sikker på hva husfargen vår heter, men jeg mener den heter frostrøyk.

Så flott kommoden din ble. Jeg synes den fargen passet kjempefint. Du bør absolutt la den få en sjanse og la den stå så er all jobbingen fort glemt :-)

Ønsker deg en flott uke!

Klem
Netta

Elizabeth sa...

NYDELIG!! Elsker den fargen! Jeg har drevet å malt noen sånne skap men har alltid malt de i hvitt. Ikke blitt helt fornøyd så de har blitt solgt rimelig fort. Men dette hadde nok fått blitt hos meg. Fargen var nydelig, og resultatet var vakkert.!

Fant deg plutselig. Legger meg til som følger så sees vi igjen.

Klem

Marthe sa...

Den var superfin. NEI, alt trenger ikke å være hvitt. Jeg har en sjenk som jeg ikke helt blir enig med meg selv hvilken farge jeg skal male i. Tror kanskje det blir restene av matrix;)