søndag 29. mai 2011

Innedag med mammaskatten!

Mammaskatten er på bedringens vei, heldigvis! Feber og ondt i kroppen er ikke noe særlig!
Vi venter stadig på at den første tanna skal dukke opp, men den lar vente på seg.

Siden vi fikk så mange flotte lykkeønskninger når vi skulle gi lilleskatten nye leggevaner, tenkte jeg å skrive litt om hvordan det har gått:
Først og fremst: det har gått over all forventning! Og det aller største utbytte, bortsett fra bedre søvn på oss alle 3, er at jeg føler meg som en bedre mamma, i tillegg til energi gjennom hele dagen:)

Kvelden foregår slik den har brukt å gjøre, grøt og stell rundt 7-halv 8. Så får ho litt morsmelk på ved senga, mens vi synger faste nattasanger; Trollmor har lagt sine 11 små troll, Hvem kan segla for utan vind? og en som mannemannen sang i koret.
Så pakker vi et helseteppe rundt henne, og legger dyna oppå. For å at det ikke skal være så åpent rundt ansiktet har vi lagt en ammepute rundt hode! I starten fikk ho nattakos, men den blei veldig feil, så det måtte kuttes ut :/
Som regel kommer det noen protester og litt gråt når vi går ut av rommet, men etter kort tid sovner ho!
I overgangen til de nye leggevanene benyttet vi oss av en metode som går ut på å la ho skrike 5 minutter, før vi går inn til ho og roer ho ned, og går ut igjen. Deretter skal ho få skrike i 10 minutter, før vi går inn igjen, og 10 minutter etter der osv..
Jeg syns det er så fælt å høre på at ho skriker, så det å ha ei klokke og følge med på var virkelig til hjelp! Det kan nok også hende at ho blei plukket opp når vi gikk inn til henne altså;) Hehe..

Henger du med? I så tilfelle ønskes du en fin søndag:)

3 kommentarer:

Monica sa...

For en søt liten skatt :) Dere får ha lykke til med å få på plass leggevanene, sikkert et styr en stund men vaner blir man jo vant med :)
Kjempefin lampe du har der forresten! :)
God søndag!

Fruen på Skogmo sa...

ENDELIG, etter å ha vært utestengt fra bloggen min i snart 1 uke, får jeg nå logget meg på og lagt igjen kommentarer til andre bloggere. Avhengug sa du?? Kanskje litt... Hihi...

Takk for at du vil være med på min PIF! Mail meg adr. din til tove.engelsen@online.no så kommer det plutselig en overrskelse i posten til deg ;o)

Ha ei finfin uke!!!

MødreneMu sa...

Hei! Så hyggelig med en grundig oppdatering, men her sitter vi tre mammaspirer og undres over deres valg av leggetid for det lille nurket? Er ikke halv 8 vel seint for et barn på deres alder?