fredag 13. mai 2011

Hvordan brette vifteservietter

Edit 03.12.2012:
Jeg har dessverre gått på en solid redigeringstabbe, og bildene ble borte.
Har ikke gitt opp og finne de ennå, stay tuned:)

For å brette en vifteserviett, trenger du èn serviett!
(Første gang jeg forklarer med bilder hvordan man lager noe, så ikke vent all verden;) )

Lukk opp servietten

Ta tak i det ene hjørnet, og løft dette over til det andre hjørnet.

Legg 'toppkanten' inn mot midten..

.. slik.

Legg viften tilbake på høyre side..

.. slik.

Gjør det samme på motsatt side, og legg alle viftene til en side.

Løft den opp, og..

..Voila!!

- - -


2 vifter med 2 servietter
Lukk først opp den minste servietten (grå i dette tilfellet), og legg en åpnet stor (rosa i dette tilfellet) serviett inni.

Brett den minste tilbake over den store, slik at du har samme utgangspunkt som til 4 vifter.

Færre vifter = enklere og raskere bretting:

Brett øverste hjørne inn mot midten på begge sider. Legg viftene til en side, og...

.. Voila!!

Håper du som spurte etter forklaringen fikk det innen konfimarsjonen skulle holdes:)

Her i huset er det endelig helg, så da tar jeg og bloggen en helgepause!

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Hei hei.
Takk for koselig kommentar inne hos meg :)

Gulvflisene i gangen er kjøpt hos fagflis, men jeg husker dessverre ikke hva de heter. Veldig fornøyd med de :)
Du kan jo evt sjekke ut fagflis.no

God helg!

Heidi-Kristin sa...

Tusen takk!!
Nå har jeg prøvebrettet og det gikk så meget bedre med bilder.
Konfirmasjonsbordet skal dekkes i morgen ettermiddag :-)
Serviettene til middagen er litt store så det er ikke sikkert det går men kaffeserviettene er mindre.
Skal prøve å få tatt bilde av bordet når det er ferdig.....

Christine sa...

Dette er en velbrukt brettemetode hjemme hos meg=) Klassisk, men nokså elegant med rette servietter.

Lurt å legge ut bilder!

Klem fra Christine

Heidi-Kristin sa...

Det ble sånne servietter på festbordet i går!
Takk for hjelpen.