tirsdag 3. mai 2011

Eplepure til spebarn

Første gang jeg skulle lage eplepure, fant jeg ingen gode oppskrifter på nettet, derfor prøver jeg på en sjøl:

Eplepure til spebarn (fra 4 mnd):
Antall epler velger du sjøl, etter hvor mye tid du har til rådighet!
Jeg har brukt ca. 10-12 gule epler.

Vask, skrell og del eplene i biter (Store biter: lengre koketid, små biter: kortere koketid).

Ha litt vann i kasserollen og kok opp vannet, for så å la eplene småputre i kjelen til de har blitt møre. Rør i kjelen med gjevne mellomrom.

Når de har blitt møre, kjører jeg de igjennom blenderen til jeg ser alt har blitt most. Stavmikser, sil etc går også fint. Så er det bare å ha de på glass, merke de og legge de i fryseren!

Dette er lillepias favoritt, og ho vil overhode ikke spise grøt hvis ikke skjeia er duppet i eplepure, så det går et glass om dagen og vel så det!

Husk å meld deg på min give away her, det er ennå flere lodd igjen;) Har du ikke egen blogg, kan du legge igjen kommentar som anonym (husk navn/e-post adr i såfall)!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingeborg Alice er heldig som har deg som mamma ;)
Du vet jo at jegg har blogg, men jeg tar gjerne de lodda jeg kan få allikevel.

Mamma

Lises drømmer sa...

En skikkelig margarinkjerring ville pappa kalt deg (det er et komplemang:)) Så flink du er! Takk for tipset om nameit:) Ha en fin dag videre! Klem