lørdag 28. mai 2011

Blomster i hagen

Hagen bærer preg av lite vedlikehold i flere år tilbake, som er forståelig når de forrige eierne hadde passert pensjonist alder og vel så det!
Jeg vegret meg litt for det første spadetaket; dette har jeg ikke greie på! Men stien blei til mens man gikk, og nå har jeg så smått begynt å få en plan!






Dette er deler av blomsterbedet. Jeg har luket etter beste evne, og fjernet 4-5 cm av topplaget med jord - som stort sett kun besto av røtter og ugress! Flere av blomstene hadde spredd seg mer en nødvendig - derfor er det store åpne flater med jord. Også var det planen da: Jeg har lyst å flytte over de blomstene jeg liker fra resten av bedet, som er utenfor bildet, og jevne det med jorda gresset - i dette tilfellet:)

Her i huset var det ei som sovnet under frokosten, og langt i fra ville leke, som faktisk er første gang på disse 7 mnd! Så dagen blir nok å forsvinne i mamma&baby-kos:)

1 kommentar:

Lises drømmer sa...

Å så flink du er! Får dårlig samvittighet for vår gjenngrodde hage når jeg ser sånt:( Må vel ta et tak snart:) er så mange tunge bedd så vi skulle vel nesten hatt gravemaskin:) ha en fin kveld. Klem.