torsdag 28. april 2011

Tidstyven

Det er travelt med permisjon! Jeg trodde jeg kom til å få allverdens med tid, men jeg har fremdeles bare 24 timer, og det er ikke noe problem å få fylt de opp.

For det første skulle jeg være flink å sette bildene av lillesnuppa i album, kanskje til og med våre egne bryllupsbilder som har ligget i eske i snart 4 år.
I tillegg skulle jeg strikke og hekle masse, og kanskje brodere litt.
For ikke å snakke om alle pappeskene som er stablet bort i kringelkroker jeg skulle
gå igjennom!
Og jeg skulle hvertfall få tid til å lære meg å bake kaker og lage mat, innimellom all oppussingen!

Nå som det kun er 5-6 uker igjen av permisjonen, begynner jeg å forstå de mødrene som gleder seg litt til å begynne og jobbe igjen; få slappet av og roet ned!
Hvem kunne ant at det gikk så mye tid med til babytreff og vaffelkos?!

For ikke å snakke om oppussingen av lillesnuppa sitt rom som skulle være gjort på 2-3 dager. Men så dukket det opp et ønske for en ny dør, dermed måtte det også ny karm på plass, utforinger, oppfriskning av veggen på motsatt side, gulv, listverk osv osv.. Det har blitt vanskelig å sette et punktum på det hele, så det får bli et par komma istede!

Så husets nye kjøreregel må bli følgende: fullfør to prosjekter før man starter på ett nytt!
Så da blir det kanskje noen ferdige prosjektbilder fremover;)

Telysholderene kommer fra FruDahl på Fauske!

3 kommentarer:

RoseSommer sa...

Ta det med ro, det er stress nok til alle.

Synes det høres ut som om dere holder på med mange flotte ting. Bare dere ikke blir for slitne og uvenner, så går det nok bra. Det er jo ikke noe mål å bli FERDIG med alt. Hva skal en gjøre da?
Senk skuldrene og heis munnvikene. Og ha en fortsatt fin permisjonstid.

Fruen på Skogmo sa...

Hehe, dette høres veldig kjent ut, og jeg kan garantere deg at det er heeeelt normalt! La kreativiteten blomstre og ta vare på hverandre, så går alt bra ;o))

Her skinner sola og alle hjerter gleder seg. Ønsker dere en finfin dag!

Solstråler fra Trøndelag

Tromsøjente på 39 sa...

... var redd du skulle nevne bloggen som tidstyv, for den har jeg mistanke om stjeler litt her :).

Kos deg masse med siste rest av permisjonen, selv om man kan undres på hvordan man overhode har tid til å jobbe etter perioder hjemme :)