lørdag 16. april 2011

Anerledes 'award'

Stort sett føler jeg meg ganske så gjennomsnittlig, men av og til mer eller mindre. Igår var en sånn dag. Selv om jeg er i permisjon ble jeg kaldt inn til hastemøte på jobben, med en dags varsel. Dermed tok jeg med meg lillepia og reiste på jobb. Kollegaene mine fikk samme beskjed, og ingen ante noen ting, og det ble spøkt med oppsigelse. På møtet var representanter fra: ledelsen i flere ledd, AMU, personal, fagforening osv. Hva nå?
Det er ikke hvert år det skjer men i år ble det delt ut en pris; HMS-prisen 2010 har gått til meg og mine kollegaer.

Jeg følte først at jeg ikke fortjente noen slik pris, jeg er jo bare en av mengden. Jeg skiller meg da ikke ut på noe vis. Men ettersom timene gikk, og janteloven ble skyvd bort, kom stoltheten frem. Hver og en av oss har kanskje ikke fortjent den, men sammen har vi det!
Jeg var en stund i tvil om jeg skulle poste innlegget eller ikke; janteloven sier nei, men stoltheten sier ja! Men siden prisen inspirerer meg til å gjøre en god innsats når jeg skal tilbake i arbeid om noen uker, tenkte jeg at kanskje den kunne inspirere andre også!

Ha en riktig god påske! Bloggen tar nå påskeferie! Men lover å komme sterkere tilbake med både hammer&sag, malekost og strikkepinner!

Sniktitt på gulvet vi (les:mannemannen) skal få lagt rett over påske!

3 kommentarer:

Monica sa...

Så stas da! Morsomt med slike priser, for det inspirerer jo virkelig til å fortsette det gode arbeidet på det viktige området :)
Gratulerer :)
God påske! Nyt den :) Klemklem

Anonym sa...

Kjempebra innlegg Lene. Denne prisen er jeg sikker på både du og kollegen fortjener. Og en stor inspirasjon for videre godt arbeidsmiljø.
Nå er rommet deres vasket, sengene oppredd og påskemiddager handlet inn. Gleder meg til å få besøk av dere i morgen.
Klem fra mamma

PS: tror jammen det står et lite påskeegg på lur her også

RoseSommer sa...

Så flott! Dette er jo noe av det beste du kan skrive om! Det ER jo en inspirasjon for andre at det faktisk nytter å stå på, - og sammen med andre også. Dere har "gjort hverandre gode", som det heter. Gratulerer. Kos deg med blomstene, og god påske.