fredag 28. januar 2011

Fruestrikk:Små kluter - oppskrift



Med en baby i hus trenger jeg raske,enkle prosjekter som jeg lett kan legge i fra meg, og siden plukke opp!
Hva passer vel bedre enn et par oppvaskkluter?



Oppskriften er egenprodusert, link her


Jeg syns klutene blir i overkant store med den opprinnelige oppskriften, så jeg laget istede 2 kluter på et nøste (Tuva fra Trysil Garn).

Oppskrift: legg opp 49 masker på pinne nr. 4 (3.5 går også helt fint).
1. rad: 1 rett (første masken løftes rett over), 1 vrang (begynner og slutter med rett maske).
2. rad: alle maskene strikkes rett.
Gjenta rad 1-2 til du har 28 "klumper" på baksiden, fell så av (penest å felle av fra vrangen).

Voila!
Små kluter!

For store kluter, med oppskrift, se HER.

3 kommentarer:

. sa...

Så flotte di ble :D Oppvaskkluter jo helt geniale! :) Strikke endel før jul i fjor jeg også, å gav bort! :)

Ha en riktig så flott helg :)
Klem fra Malin

Fruen på skogmo sa...

Hei og hopp!
Skal si dama har fått opp dampen og blogga maaaange koselige innlegg i det siste! Skjønner at du koser deg med mammaperm., og at prinsessa vokser og trives. Gleder oss til å en gang få møte henne ;o)

Ønsker dere alle ei riktig god helg!

Klemmelem

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så flink du er! :) OG takk for koselig kommentar. Ja, jeg skulle være flink jeg også.. Haha, du ser nå!

Håper du får en fin kveld!
Klem J