tirsdag 28. september 2010

Babyteppet er ferdig

Etter uker med heklenål og grønn tråd, er babyteppet endelig ferdig. Prosjektet startet etter ferien med 6 nøster - et til hvert av ukene jeg hadde igjen til permisjonen startet. Jeg feilberegnet med 2 uker - ikke så aller verst med tanke på hvor "ivrig" jeg har vært.

Om det rakk med 6 nøster? Så klart ikke. Jeg manglet ca. 12 slike buer, som er avbildet over, før jeg kunne satt et passe punktum. Da var det bare å bite i det sure eple og kjøpe et garnnøste til. Hell i uhell - jeg fikk garn fra samme produksjon!

Så når jeg først hadde metervis med garn, kunne jeg like godt strikke kanten ferdig - slik den egentlig skulle være. Første runde tok flere dager, mens siste runde blei ferdig i går. Har brukt formiddagen idag til å psyke meg opp til å feste hele 14 løse tråder. Skjerpings!!
Kanten kan se ut som en slags blomst eller krone. Innmari overdådig, og definitivt siste gang jeg velger en så tidkrevende kant!

Har ikke riktig bestemt meg for hva jeg skal bruke den siste taustumpen til ennå. Så forslag mottas med takk.

Teppet er strikket i Lanett fra SandnesGarn. Forbruk: 6 1/2 nøste. Mønster: 1 stor bestemorrute. Heklenål: 2,0. Kant: funnet i en heklebok. Størrelse med bord: 61x61 cm. Kunne nok med hell brukt heklenål 2,5 istede, rutene blei i overkant knøttesmå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint det ble. legg ut et bilde av hele teppet også da
mamma