onsdag 25. august 2010

Pelargonia og høygravid

Når jeg var liten husker jeg hvor oppgitt jeg var over ho mor, som hvert år kjøpte den samme blomsten, for å ha i verandakassene.
Og hva har jeg sjøl endt opp med å kjøpe hvert år? Jo, nettopp den samme blomsten.


Hvordan jeg ente opp med å like den, aner jeg ikke, men det gjør jeg altså.
Jeg og mine "grønne" fingre har funnet ut hvordan den holdes (pen) i live, lengst mulig. Oppskriften er enkel: fjern alt som ser dødt ut, og gi den vann når den ser litt skranten ut/jorda er tørr. Sistnevnte har jeg ikke trengt å stresse noe med i år, da det gjevnlig (nesten daglig) har regnet.
Sink baljen er fra Nille, 3 stk for 99kr. Dette er den største.

Jeg er også offisielt høygravid. Og for noen dager siden kom første tegnet på akkurat det. Jeg mistet drikkeflaska mi på gulvet (korken var på), men lot den bare ligge, siden jeg ikke var nevneverdig tørst. Mannemannen er også "høygravid", siden han straks tok den opp for meg, uten å bli bedt om det. <3 <3 <3
(Foto: babyverden.no)
Jeg har kun 37 dager igjen til termin, og lillepia er ca. 42.5 cm lang og veier rundt 2500 gram. Både seng og stellekommoden ligger umontert i kjelleren, men tøyet er på plass!

1 kommentar:

Fruen på skogmo sa...

Ja her går det jammen unna! Snart er dere småbarnsforeldre og lille prinsesse skal få se dagens lys. Det blir hærlig ;o)

Lykke til med den siste rugeinnspurten! You go girl ;o)