torsdag 29. juli 2010

Spisestua - før og etter

Huset er bygd på begynnelsen av 60 åra, og mye tyder på at det er gjort fint lite siden den gang. Dermed brettet vi opp ermene og malte tak og vegger. Vinduskarmene fikk seg også opptil flere strøk med maling. Enormt pirkearbeid = enormt stor forskjell!
Møbleringen er ganske så midlertidig; spisebordet skal byttes med det store som står på lageret. Men det blir ikke før etter kjøkkenet er ferdig. Vi trenger denne plassen for å montere kjøkkeninnredningen. I kjelleren ligger det ei taklampe som venter på å bli hengt opp.

Før var det et brun-grått gulvbelegg i stua, det har vi tatt bort til fordel for tregulv som mannemannen har slipt, beiset og lakket. Under ovnen var det før noen røde fliser, de er byttet ut med noen svarte. Passer bedre inntil den svarte ovnen. Pipa har ho mor malt, og jeg tror jeg underdriver når jeg sier det var litt av et arbeid.

1 spann var akkurat ikke nok, så har masse hvitmaling igjen, det tror jeg at jeg skal bruke på vaskerommet nede - som er mørkt og trist. Det hele tror jeg bør foregå i absolutt stilhet, eller etter kjøkkenet er helt ferdig - for å unngå måneskinn og rabalder i hønsehuset.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Kristin sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg :) 9 uker til ja, begynner å nærme seg! Det er både strev og smerte, og glede, når det står på. Men sett i ettertid er det en fantastisk opplevelse, å gå gravid og føde. Og du blir nok ikke så stor som meg, som hadde to store babyer i magen, hehe ;)