søndag 14. mars 2010

Bedre seint enn aldri?


Den ble påbegynt i september, sendt til ho mor for montering en mnd etter, for deretter og bli formelt overlevert på julaften - ferdigmontert!
Den har blitt flittig brukt, så jeg har ikke hatt så mange muligheter for å knipse både genseren og vottene (plassert i midten oppå genseren) samtidig.

Str på genseren var i utgangspunktet perfekt, bortsett fra at mannemannen har gått ned noen kilo siden desember. Vottestørrelsen var fullstendig ubrukelig.

Også var det jo dette mønsteret. Hmrf.. Det er jo skammelig likt mariusmønsteret.
Genseren har dog en fiffig detalj; under armene er det ribbestrikk. Stillig!

Det er mannens andre OL genser. Han har den flotte OL gensere fra 94. Dessverre så har den ikke blitt tatt vare på skikkelig, så møllen har vært å forsynt seg. Heldigvis så er det ikke så stort hull, så jeg tror det går an å fikses på, men her trenger jeg frivillige!!

For øvrig lider jeg under sterk strikketørke, som har vært i 2 1/2 mnd nå:(
I tillegg har Svigerinne C ringt, og lurte på om jeg kunne strikke den ultratrendy mariusgenseren til hennes mann. Sorry mac. Lei marius, virkelig lei marius!

Nå venter arbeid om 20 min!
Hasta La Vista!

Ingen kommentarer: