mandag 16. november 2009

Fruestrikk: Blånisselue str 5 år - oppskrift

Pia (5 år) ønsket seg blånisselue, dermed får pia blånisselue:
Lange pinner nr 7. Pt2 garn fra Rauma Garn. Legg opp 84 masker, strikke rett frem og tilbake slik at du får 20 riller.
Deretter ved hver 4. omgang feller du av 4 masker jevnt fordel,
til du har 8 masker igjen.
Trekk tråden igjennom,
og sy i sammen på langsiden.

Over til tovingen.
Jeg hadde ikke grønnsåpe for hånden,
men fikk et tips om zalo.
Dermed fikk vi dette resultatet etter 40 grader kortvask:

Dette resultatet etter 50 grader kortvask:


Til siste omgangen kjøpte jeg inn grønnsåpe, slik ble det etter 50 grader kortvask:


Voila!
1 stk blånisselue til lillepia!


Edit 12/12-11:
Blånisselue str 1-2 år, oppskrift HER.

2 kommentarer:

Mamma sa...

nå har jeg fått til å legge inn kommentar. Lua ble kjempefin. Det var altså grønnsåpe som skulle til. ja, ja ikke alltid like lurt å høre på mamma :)

Fruen på skogmo sa...

Lua til pia ble jo perfekt! Du er virkelig en reser med håndarbeid, og jeg kunne forresten gjerne ha tenkt meg et heklekurs til deg ;o)

Snart er det helg! Kooos deg/dere massssse ;o)

By the way; grønnsåpa kommer garantert godt med nå i disse julevasktider. Hihi...