torsdag 1. oktober 2009

Dagens middagstips - Pizzaboller!

Pizzaboller
Superenekelt - lager seg nesten sjøl:
1. Lag pizzadeigen. Selvfølgelig kan du jukse og kjøpe ferdig tørrpose, ellers så kan du benytte oppskriften til matprat.
2. Mens deigen hever, settes ovnen på 225grader og fyllet lages:
- Riv ost - mengde etter eget ønske
- Ferdig oppkuttet skinkestrimler
- Vask og kutt en bunt med redikker
- Vask og kutt 1/2 purre
- 1 løk i biter
Bland alt sammen i en bolle
3. Kjevle deigen ut til en stor runding - del den opp i trekanter
4. Legg fyll i midten på hver trekant.

5. Krydder etter eget ønske (mine ble krydret etter steking - grunnet hukommelsestap)
6. Kantene brettes inn mot midten.
7. Legg bollene, med brettkanten ned, på et brett med bakepapir
8. Mine boller ble penslet med egg
9. Inn i ovnen i ca. 20 minutter.
10. Voila! Nyt!

1 kommentar:

Fruen på skogmo sa...

Hurra hei og hopp, for en flott blogg! Har nikosa meg lenge her nå, og selvfølgelig lagt deg til i blogglista mi slik at jeg får med meg neste innlegg ;o)

Ellers så ble jeg råforelsket i huset deres, og kommer derfor med kranbil (en diiiiger en!) og henter det til helga. Unner nemmelig ingen annen denne hærligheten, og syns ellers at det er viktig at det forblir i slekta ;o) Hihi...

Ha ei vidunderlig uke!